::Miss Cupcake::
D'Owner!

Attention! : Hover the image



Entries About Linkies Stuff

Annyeonghaseyo. Welcome to my wonderland.My name is Syaza Afiqah.11 years old.Nice to meet you.Holaa~


Tagboard!



Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Syaza Afiqah
Others:   


Sedih Sangat.. :(

8/11/2012
5:56p.m. (mengikut masa Syaza mula-mula taip)

Assalamualaikum!!Hye korang...Hari ini Syaza sedih sangat..nak tau sebab apa ?Hari ni Syaza last skool..memang sedih..Semua orang nangis..budak lelaki kurang sikit..sebelum hari ni dah memang Syaza menangis..Tak boleh tahan dah rasa sebak di hati ni..Jom baca diary online Syaza yang pendek ni !


Khamis,8 November 2012


Lepas rehat Cikgu Azizah panggil semua budak kelas 4Pintar pada tahun 2012...Tapi sebelum rehat,aku dan Alyaa tolong cikgu..Bagi kedatangan,duit gambar..Lepastu cikgu kata kat Alyaa,"Alyaa banyak tolong cikgu..Syaza pun sama." Lepastu cikgu bagi fail kat kitaorang..Aku pun menangis..Siapa yang tak terharu kalau cikgu kata macam tu?Lepas rehat,budak kelas 4 Pintar pergi kelas 4P..Cikgu tak ada..Lepastu kitaorang pi depan Bilik Anjung Kasih..Lepas berkumpul,cikgu pun datang..Mula-mula cikgu cakap disiplin tu kena ada..Waktu tu aku tengah menangis..Azyan tengah pandang bawah..Cikgu cerita pasal sorang budak ni..cerita ni dulu-dulu punya..dulu-dulu,pasal Sheikh apa ntah umur 10 tahun..dia nak pi tuntut ilmu dah..Kan dekat padang pasir ada lanun?So mak dia jahitlah poket kat dalam baju budak tu..Mak dia bagi duit kat dia lebih kurang 40dinar..Sama dengan RM20,000..Sebelum pergi,mak dia berpesan satu jer..Kalau nak tuntut ilmu mestilah jujur..Lepastu budak tu pergilah lalu padang pasir bersama orang dewasa..Kiranya perdaganglah..Lepastu ada lanun datang..Senang cerita,last-last sekali ketua lanun & anak buah dia insaf dan berjanji taknak mencuuri dan berbohong lagi..Pastu Cikgu Azizah kata macamni "Sampai sini ja,meh salam cikgu"..Start cikgu cakap macam itu aku,Alyaa & Azyan menangis..lepas habis budak perempuan salam,,budak lelaki pulak..waktu tu budak yang menangis tak salam lagi..So mencelah la..Waktu salam cikgu,aku menangis..lepas peluk cikgu,aku sebut perkataan "cikgu.." dan terus peluk cikgu...Cikgu kata macamni, "Kalau kita rajin tuntut ilmu...Berkatlah ilmu tu.." tak silap akulah.. Selepas balik kelas tu memang menangis macam tak dapat apa yang kita nak..Alyaa paling kuat menangis..Lepas aku tengok Alyaa kuat menangis,aku pulak menangis kuat-kuat..Sedih tu memanglah...Siapa tak sedih??Aiman yang lembut-lembut tu pun boleh menangis..Irfan punya muka pun tengah blurr.Tapi aku meluat ngan Shukri..dia boleh buat-buat menangis..Pastu ada lagi,,waktu balik,aku peluk Dina...Dina menangis..pastu aku peluk Hani,Aliesya,Alyaa & Nasyitah..Memang drama giler waktu tengah peluk tu..Hari ni balik awal..pukul 12:30 tghhri..Saja tambah 30 minit tu sebab nak main tepung...Ok!


Hurmmm..Sedih k sedih !Syaza rindulah dekat Azyan,Alyaa,Dina,Hani,Aliesya & Nasyitah..